Jistě jste již o této profesní sociální síti minimálně slyšeli. A pokud ne, tak je dobře, že jste právě teď tady. Možná už za chvíli si vytvoříte svůj profil na LinkedIn a získáte velmi cenné kontakty, které vás mohou posunout ve vaší kariéře.
Sociální sítě jsou dnes ve světě internetu neodmyslitelnou součástí. Stejně tak to platí pro oblast náboru zaměstnanců, hledání pracovních příležitostí, obchodních partnerů, profesních odborníku, či vzdělávání.
Pár čísel pro pořádek:
Vytvoření základního profilu, je zcela zdarma. Je to takový „chytrý“ životopis v moderní podobě, kterým sdělíte, jaké jsou vaše dovednosti a profesní zaměření. Placené jsou pouze některé doplňující služby a funkce.
Jako registrovaný člen této profesní sítě, celkem snadno navážete kontakt s bývalými kolegy, případně i budoucími, virtuálně se můžete setkat s odborníky různých profesí. Nikdy nevíte, kdy se vám to může hodit. Doporučuji se zapojit do diskuzí, nebo se můžete stát členy různorodých profesních skupin.
Díky LinkedIn jste propojeni do kontaktů svých kontaktů a tím už vzniká slušná síť uživatelů, profíků.
Mylná informace je, že LinkedIn je pouze pro manažery a vysoce postavené pozice. Stále častěji si profil zakládají studenti a absolventi, což je pro řadu firem zajímavá cílová skupina.
Je to skvělá příležitost, jak pracovat na své osobní značce a v případě, že hledáte pracovní uplatnění, je to jedna z nejlepších možností, jak dát světu vědět: “Haló, jsem tady a umím právě toto“.
Díky svému profilu na této profesní síti, se vymaníte z řad pasivních kandidátů, ale to za předpokladu, že jste na síti aktivní. Protože je rozdíl, mít LinkedIn profil a používat LinkedIn profil. V praxi to jednoduše znamená, zda jste si vytvořili profil a čekáte na zázraky, anebo se zapojujete do diskuzí, vkládáte vlastní příspěvky, navazujete nové kontakty atd.
A jak si jednoduše vytvoříte svůj profil na LinkedIn?
Není to nic složitého. Jen je potřeba znát pár vychytávek.
Pokud si přejete, abyste se při vyhledávání zobrazovali na vyšších pozicích a ne na posledních příčkách, doporučuji věnovat čas vyplnění údajů jako je:
motto
vaše fotografie
název společnosti, oboru, pozice,
vzdělání
kurzy
certifikáty
jazykové znalosti
dovednosti (zde nezapomeňte požádat o potvrzení a nejlépe slovní doporučení např. od svých kolegů)….
mějte min. 50 spojení
a tímto se klasifikujete do kategorie „Hvězda“ – což ukazuje sílu vašeho profilu
Udělejte si seznam klíčových slov
Na začátek doporučuji si udělat seznam klíčových slov, která použijete při popisu vašich zkušeností a dovedností. Zásadní fakt je, že LinkedIn funguje na základě klíčových slov a zkušení náboráři podle nich vyhledávají potenciální zaměstnance.
Takže pokud chcete, abyste se vyskytovali ve výsledcích vyhledávání a případně chtěli být osloveni s pracovní nabídkou, tak zbystřete, následující rady vám přijdou vhod.
Uvádějte správné názvy pracovních pozic
Např. Obchoďák (ŠPATNĚ) x Obchodní zástupce (SPRÁVNĚ)
Pokud nevíte, jak nejlépe popsat vaši dosavadní pracovní náplň, inspirujte se například v pracovních inzerátech. Uvidíte, jakou terminologii používají recruiteři ve vašem oboru.
Dbejte také na pravopis a vyvarujte se používání zkratek.
Např. AM (ŠPATNĚ) x Area Manager (SPRÁVNĚ)
Fotografie
Věčně diskutované téma. Jakou fotografii máte použít? Zde platí pravidlo, přiměřeně, přiměřeně.
Rozhodně bych nevolila fotografii z pláže, u vínka (pokud tedy nejste právě vinař). Fotografie by vás měla vystihovat, ale se vší slušností. Nemusí to být právě klasická „pasovka“, ale určitá decentnost by měla být na místě.
Fotografie by měla být reálná a současná, měla by vystihovat vaše zaměření, či profesi. Zkrátka myslete na to, že je to vaše vizitka.
Uveďte jazykové schopnosti a absolvované kurzy – prodejte vše, čemu jste věnovali úsilí.
Využijte možnost se prezentovat v angličtině
Pokud již svůj profil máte založený, zvyšte své šance a přeložte si jej do angličtiny. Svůj profil máte možnost prezentovat i touto formou. Spousta nadnárodních firem vyhledává potenciální zaměstnance dle klíčových slov v angličtině. Zajistíte si tak umístění na lepších příčkách.
Staňte se členy různých oborových skupin
Nejen, že tak máte možnost navázat kontakt s dalšími odborníky, ale také pozitivně ovlivníte své pořadí při vyhledávání.
Volte skupiny, které již mají značný početní základ aktuálních členů.
Jistě oceníte zajímavé články, které vás mohou posunout, či inspirovat při vaši práci.
Zkrátka…
Buďte aktivní
Sdílejte články, reagujte na komentáře kolegů, přispívejte svými zkušenostmi.
Buďte In na LinkedIn. 🙂
Přeji vám úspěšný den.
Zuzana Zelená
Váš průvodce na cestě ke spokojenému zaměstnání